Räddningen...

Räddningen är här!!! Mathysterin som har blivit, hela dygnet har varit Pumpat, Ammat och flask matat... Jag har inte gjort något annat. Och jag har varit så ledsen för att hon inte tar bröstet så ofta längre. Igår köpte jag en amningshjälp från Medela. Så man hänger ersättningen i en liten flaska runt halsen istället, och de e två små tunna slangar som man tejpar brevid vårtgården. Så hon ammar och får in sig både min mjök och ersättningen sammtidigt. Perfekt. Behöver inte pumpa, hon stimulerar hela tiden, så de produceras med mjölk och hon är nöjd. Jag e sååå glad! Jag behöver ju ändå hålla på å koka å diska å värma å grejja, så detta e bästa sättet. Då får hon närheten samtidigt.

Nu på morgonen var det riktigt otäckt, Elise vaknade och kunde inte andas ordentligt, så jag tog upp henne på axeln och skulle försöka få henne att rapa eller så, men hon bara kastade sig bakåt i ett C, med helt böjd rygg och kunde inte andas, så jag fick panik för de gick inte att räta ut henne, så jag lade ner henne på köksgolvet på mage, de var de ända som gick för att få henne rak, och så slog jag försiktigt på ryggen i några sekunder, tills hon kräktes upp massa slem som låg i vägen för luftvägarna anntagligen, då började hon äntligen gråta lite, och sen blev hon helt lugn.
Jag var sååå rädd. Tänk om jag inte hade varit vaken när de hände?! Hon skrek ju inte, hon var ju bara helt tyst och chippade efter andan. OBEHAGLIGT!!!

Nu har jag badat henne och matat henne, så nu sover hon mysigt i sin vagn. Idag skall vi åka och hälsa på på Pappas jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0