Detta har hänt...

15 maj -09 klockan 8:42 kom Elise till världen.
4260g och 52cm. Det var den bästa dagen i mitt liv och nu älskar jag att leva i nuet med min fina familj.
Det är så sjukt mycket kärlek i denna lilla varelse.
Jag älskar henne och hennes pappa så sjukt mycket. Vi är så lyckliga!
Det var de häftigaste jag gjort i mitt liv! Och de var så häftigt att få uppleva detta tillsammans med min sambo.

Jag mår bra. Det var en läskig operation, men nu några dagar efter så gör jag gärna om det om något år igen
Det är väldigt jobbigt med amningen, jag har svårt att få tillräckligt, och det är så frustrerande. De säger att jag skall ge henne 60ml ersättning efter hon ammat, varje gång, var 3dje timma, för hon har tappat vikt till 3900g.

Min sambo är fantastisk, jag ammar och han sköter all kopp matning. Han e så duktig, de va jätte imponerade igår på återbesöket, när de såg hur han matade och hur han var med Elise. de sa att vi var exemplariska föräldrar.  Skönt att höra.

Elise fortsätter att gå ner i vikt... väger nu 3840g. och har växt 1 cm, så hon är nu 53cm.

Nu sa de att vi fick börja med flaska.
Jag köpte sådanna med "bröstvårtsliknande napp"
Så nu är det Flaskmatning som äller.
Va jobbit det är med "amningsprestigen" Man känner sig som världens sämsta mamma för att inte amningen fungerar.
Urs va många gånger jag gråtit för att hon ligger och kämpar och kämpar och ser så ledsen och besviken ut för att de kommer för lite och för långsamt. jag gör verkligen mitt bästa, och ammar henne så fort hon orkar, men hon tröttnar och blir ledsen fort när hon märker att de inte kommer så mycket.

BVC: hon har gått upp 100g på 2 dagar!! äntligen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0